De què tenen por?

El passat divendres 6 d’abril, membres de la Candidatura d’Unitat Popular de Montesquiu van voler pintar un mural en defensa de la recuperació de les Escoles Velles. En el transcurs de l’acte, un individu alterat, barroer i mal educat, va fer acte de presència tot insultant i dirigint comentaris ofensius contra membres de la CUP i criticant l’existència del missatge del mural “Les Escoles Velles són del poble. Recuperem-les!”. Moments més tard apareixia una parella dels Mossos d’Esquadra, els qui en tot moment es van mantenir en un segon terme de la discussió. Qui també va fer acte de presència va ser l’alcalde de Montesquiu; que en comptes d’adoptar un paper conciliador, s’afegí als comentaris despectius d’aquest altre individu relacionats amb la condició de nouvinguts al poble d’alguns dels membres de la CUP: “vosaltres no teniu ni dret a vot”, “què heu de saber vosaltres si fa quatre dies que sou per aquí” i d’altres comentaris de la mateixa condició. El mural no es va poder finalitzar i l’endemà al matí s’emblanquinava.

Davant d’aquests fets, la Candidatura d’Unitat Popular de Montesquiu manifesta:

• Que vàrem decidir utilitzar per fer el mural una paret abandonada, rònega, florida i escrostonada, la qual tanca un solar brut, abandonat i on s’hi han vist rates, serps i escorpins.

• Que no està clara la propietat de la citada paret, ja que fa de separació entre les Escoles Velles, propietat del Bisbat; amb el solar, la propietària del qual va ser utilitzada per l’alcalde per exigir que s’emblanquinés la paret.

• Que el mural, tant pel que fa al dibuix com a la frase que hi diu, és completament legítim, inofensiu i respectuós. No entenem, per tant, la intransigència i la virulència de les paraules utilitzades per tal d’ocultar el missatge del mural.

• Que el Sr. Martín, alcalde del municipi, tracta als nouvinguts i als ciutadans de Montesquiu que fa poc temps que viuen al poble, com a ciutadans de tercera. Aquest personatge sembla oblidar el seu passat familiar.

• Que tots els ciutadans i ciutadanes de Montesquiu, tenim els mateixos drets en decidir el nostre futur i quin model de poble desitgem per nosaltres i els nostres fills.

• Que ERC hauria de tenir més cura a l’hora de triar quins personatges utilitza perquè la representin. Entenem que una persona que utilitza un llenguatge agressiu contra els magrebins, defensa el bilingüisme i no defensa els interessos del poble, no hauria de formar part d’una formació que diu ser d’esquerres, catalanista i independentista. Sabem molt bé que el Sr. Martín es va vendre al millor postor.

Resulta evident que hi ha gent a qui no agrada la irrupció d’una veu crítica al poble. Resulta també evident, que davant d’actituds autoritàries, intolerants i totalitàries, no ens faran callar.Per un Montesquiu VIU.Candidatura d’Unitat Popular de Montesquiuwww.montesquiu.cup.cat[email protected]