La CUP de Montesquiu organitza una recollida d'aliments

APM-CUP Montesquiu ha engegat una campanya de recollida d’aliments amb l’objectiu de conscienciar a la població que cada dia hi ha més famílies que no poden satisfer les seves necessitats més bàsiques.
Entre el 18 i el 25 de maig diversos establiments comercials del poble ens han deixar dipositar una caixa on totes les persones a títol individual hi han pogut dipositar aliments. Aquests establiments tenien un distintiu on s'hi podia llegir “establiment col·laborador” per identificar-los.
Tots els aliments recollits s’han fet arribar a Càritas Sant Quirze ja que és l'entitat del Bisaura que ajuda d'una manera més directa a les famílies més necessitades i en situació i/o perill d’exclusió social de la zona.

El resultat de la campanya de recollida d’aliments ha estat el següent:

81 litres de llet, 21 paquets de galetes, 16 kg de sucre, 54 paquets de pasta, 38 pots i bosses de gra, 33 paquets d’arròs, 2 paquets de sal, 16 litres de suc, 62 pots de conserves diverses, 19 ampolles d’oli, 2 litres de caldo, 3 paquets d’ossos per fer caldo, 40 kg de patates, 3 paquets de farina, 5 pots de colacao, 1 xoriço, 1 bull, 4 rajoles de xocolata, 1 paquet de cafè, 3 paquets de xocolata per desfer i 1 pot de crema de cacao.

Som plenament conscients que la situació de crisi econòmica i retallades socials que vivim porten a un enduriment de les condicions de duresa per la que passen moltes famílies. Som coneixedors de l’origen del conflicte social que es viu, i com a entitat política que som oferim una proposta política per sortir-ne, basada en la creació d’estructures de solidaritat entre persones i entitats socials, i l’exigència de responsabilitats als culpables d’aquesta situació (gestors polítics passats i present, i entitats de crèdit i especulatives).
Tanmateix la duresa de la crisi ens porta a actuar amb caràcter d’urgència en la recollida d’aliments per tal de satisfer les necessitats bàsiques de les famílies més desafavorides, i ho fem exigint als poders polítics que no es poden excusar en les mostres de caritat  i solidaritat per tal de no donar resposta i afrontar la pèssima situació de crisi que el mateix sistema ha generat.

Des d’APM-CUP volem donar les gràcies a tots els establiments col·laboradors i a totes les persones del poble de Montesquiu que han ajudat a demostrar que Montesquiu és un municipi solidari i que quan vol està per damunt de rivalitats i diferències personals.

Montesquiu, 30 de maig de 2012