Nous ajuntaments, velles maneres

El passat dissabte dia 16 de juny, dia en el qual es constituïen els ajuntaments de tots els municipis d’arreu del país i mentre tots els candidats de totes les formacions polítiques d'arreu del territori podien expressar-se lliurement en el transcurs dels actes de presa de possessió, la Secretària de l’ajuntament de Montesquiu va impedir que la regidora de la CUP articulés un breu parlament després de prometre el càrrec per imperatiu legal. Una vegada escollit l’alcalde, el Sr. Antonio Martín (alcalde de Montesquiu) tenia l’oportunitat de brindar a la resta de formacions polítiques la possibilitat d’expressar-se i no ho va fer; ni tan sols va oferir als assistents cap discurs institucional. Per a tot això, des de la CUP considerem:

Que s’ha vulnerat el dret a veu que té qualsevol regidor o càrrec electe.

Que la Secretària de Montesquiu va actuar d’acord amb la voluntat expressa de l’alcalde. La Secretària tenia coneixement de la voluntat de la CUP d’articular un discurs el dia de la presa de possessió ja que dies enrere la regidora de la CUP havia anat a l’ajuntament a demanar en quin moment s’havia de fer. L’única resposta que va rebre per part de la secretària va ser: “En aquest ajuntament això no s’ha fet mai, però ja et direm alguna cosa”. Avui encara estem esperant una resposta.

Que dins l’ajuntament de Montesquiu el diàleg i el debat polític no entren dins els paràmetres de normalitat democràtica.

Lamentem profundament que l’ajuntament de Montesquiu torni a ser notícia amb una qüestió relacionada amb la privació de l’exercici d’un dret fonamental, com és la llibertat d’expressió.

Davant la més provable vulneració del dret a la llibertat d’expressió, la CUP està estudiant la possibilitat, a més d’utilitzar la denúncia pública, recórrer a altres instruments legals.